Do’a Cinta

.... ya allah ....
aku sungguh mencintainya
aku tak sanggup memalingkan rasa cinta itu
kepada yang lain
ia menjadi kupu - kupu indah di taman hatiku

... ia ...
laksana bunga segar di rung hatiku yang kosong

.... ya allah ....
terimakasih engkau telah anugerahkan kepada ku
rasa cinta kepadanya
rasa cinta yang mampu
menggerakkan segala potensi ku untuk berkarya
.. dan ..
memiliki semangat hidup
jika memang ia jodohku
tetapkan hatiku untuk mencintainya

... jika dia baik ...
untuk agamaku dakwahku dan akhiratku
.... maka ....
mudahkanlah ia untuk kudapatkan
kuatkan terus sinyal cintaku kepadanya

... tapi aku juga pinta ...
berikan juga cintamu kepadanya
agar ia mencintaiku
sebagaimana aku mencintainya
tetapkan rasa itu

.... ya allah ....
jagalah aku dari perbuatan buruk akibat cinta ini

.. tapi ..
jika dia bukan dermaga untuk ku
tolong carikan dermaga lain yang tepat untuk cintaku

AKU IKHLAS
... ATAS SEGALA KEPUTUSAN MU ...

0 komentar:

 
This blog powered by Blogger. Template designed by Go Blog Template